torsdag 8 juli 2010

Om Kärlek och Musik

Jag sitter med en klump i halsen, låt efter låt spelas från min spotify lista som är döpt till kärlek, en sommarnatt i Juli.
Vissa låtar har en historia, andra är bara vackra. Vissa får mig att minnas en lukt, andra en känsla.
Människor flashar förbi min näthinna som jag inte träffat på flera år för att dom har en egen sång.
Jag tycker att det är fantastiskt hur påverkad man blir av musik. Man kan flyttas flera år tillbaka och känna precis som då, komma ihåg detaljer ur ett rum, minnas hur ljuset lekte i halvöppna persienner.
Man ska bära minnen, inte försöka glömma, sorg är också vackert på sitt sätt, olycklig kärlek, glädje, en barfota promenad hem med någon man tyckte om.
En vacker dag ska jag göra mitt livs soundtrack där varje låt kommer ha sin egen historia och betydelse för mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar