måndag 9 september 2013

SLUTA KRIGA

Tänk om man med ett magiskt trollspö kunde ruska om världens alla länder och ledare. Kasta lite förtrollad sand på dem och få dem att bry sig om och älska sin nästa istället för att döda. Oftast handlar det om religon och jag är så i grunden trött på att människor dödar varandra för att man inte tror på samma sak. Allt som sker som är så fruktansvärt omänskligt och inhumant får mitt hjärta att gå i bitar. Men när är det nog? Ska man möta krig med krig? Jag vet inte, jag ställer mig frågan.
Jag lider så otroligt med alla de oskyldiga människorna i Syrien som inte alls vill vara en del av något krig. Jag läser artikel efter artikel om hur vidrigt vi människor beter oss mot varandra. Var är respekten för livet? Vi har fått ett var att förvalta och leva. Ska vi kriga bort det? Ska vi använda det för att kämpa emot varandra? Vi behöver alla göra vad vi kan för att sprida mer kärlek. Jag tänker börja idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar