torsdag 23 december 2010

Gravid

Det värsta med att vara gravid är att man inte funkar normalt..alls! Nu talar jag ju för mig själv. Man måste alltid ha en toalett i närheten för man blir kissnödig stup i kvarten. Jag mår fortfarande illa nu och då, inte som i början men ibland kommer en släng som nu till exempel. Allt tar längre tid och man orkar inte lika mycket. Man kan inte gå nånstans om man är hungrig med risk för blodsockerfall utan måste då ha förberett och ätit innan eller ha något nära till hands annars börjar iaf jag må piss. Sen måste man äta något ungefär var 3 timme. När man blir trött blir man så trött att man tror man ska dö. Jag längtar efter att få träffa lilla varelsen som ligger och simmar i min mage men asså tog man inte i lite väl mycket med 9 månader. Det känns som en evighet. Anledningen att jag klagar är för att jag ligger i soffan och inte orkar ta mig upp och fixa saker som jag ska fixa. Jag tror fortfarande att jag ska fungera precis som vanligt och fattar inte när kroppen inte hänger med..haha. När man tänker på det är det ju inte så konstigt, man ska ju föda upp en människa.

2 kommentarer:

  1. hahah.. jag sitter hær och skrattar å skrattar :)
    du skriver så roligt + att jag kænner igen mej.. oohh nu gjorde du min morgon! Har jobbat natt och slutar om 40 minuter.. kan inte vænta på å hoppa i sængen (å sova givetvis). Jaja, kæmpa på ! Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att nån känner igen sig haha.. Jag e nog inte så bra på att vara gravid ;) Puss

    SvaraRadera