lördag 4 december 2010

Minnen

Fulla för Kärlekens skull...Fantastisk..
Vissa låtar får en att minnas saker, den här påminner mig om när jag precis flyttat till Stockholm när jag var 19 och bodde på Söder i en trång liten etta på Ringvägen med en tjejkompis. Vi var helt förälskade i Söder och levde verkligen för nätterna, det va få kvällar i veckan som vi inte var ute och rumlade på barerna och hånglade med fina pojkar och dansade på Mondo,Berns eller Debaser tills det blev ljust ute. Det var så sjukt många kvällar som bara va helt magiska på ett sätt som det bara blir när man är nykär i något. Jag va helt galet nykär i Stockholm då. Även personer jag träffade då fick en väldigt speciell plats hos mig. Många ställen vi hängde på då har aldrig riktigt blivit detsamma när jag varit där på senare dar för då såg jag allt genom ett par glasögon som la ett glittrande skimmer över allting, men på grund av den tiden så kommer Stockholm alltid vara en av mina favoritplatser på jorden. Ikväll ska jag bli full för kärlekens skull..så himla bra.

2 kommentarer: