fredag 15 april 2011

FIKA DAG

Dagen började med fika på fågelsången med Frida och Elenor som skulle ha ploppat ut en unge för en vecka sen. Så jag satt bara och väntade på att vattnet skulle gå. Det gjorde det inte.
Sen drog jag en liten shopping på Make up store, gick hem och käka lunch och sen mötte jag upp Tove på stan. Folk är ju huliganer när det kommer till att få bord utomhus i solen, så jag och Tove lärde oss något nytt idag, nämligen att man kan paxa ett bord med kataloger. ( I detta fall resekataloger ). Vi kommer till Waynes vid Holmlunds och där är ett ledigt bord men det ligger en katalog på bordet och en på stolen. Vi tänker ju inte på det utan antar bara att någon lämnat dem där. Så jag sätter mig och Tove springer in och ska handla. Efter ett tag kommer det ut 2 tjejer som kommer fram till mig och säger lite försiktigt ; ja, alltså vi skulle sitta här.. Jag kläcker ur mig, Ursäka, här!? Ja alltså vi hade paxat och lämnat våra kataloger för vi vågade inte lämna våra jackor. Ehh Okej.. Ja alltså ni kanske får tänka på att folk inte fattar det säger jag då, dom blir lite nervösa och ler och föreslår att vi kan dela på bordet. Hahaha! Det var gulliga och snälla tjejer så jag kunde liksom inte börja skälla på dem, men hade det varit små snorungar så hade jag blivit tokig nu ville dem liksom lösa situationen så jag hade inte hjärta att bli arg. Jag och Tove satte oss vid ån istället. Men nu vet ni att man kan paxa bord med kataloger...NOT! Idioti!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar