torsdag 21 april 2011

SKÄRTORSDAG

Nu är det påsk och vi drar till Småland idag. Så nu ska jag köra ett turbomaraton städrace här och packa lite grejer sen åker vi. Förresten så har jag en fråga till alla er morsor därute.. Storken är ju beräknad att komma 1 Juni, sen kan man ju gå över eller att han dimper ner tidigare ( jag har en övertalningskampanj om det senare ) Skitsamma, min poäng är att man vet ju inte exakt när det blir. Så från vilken vecka innan måste både jag och min karl hålla oss i närheten av sjukhuset?? Han ska nämligen iväg på jobb i Karlstad om 3 veckor men nu undrar han om det är dumt ifall det skulle sätta igång, det tar ca 6 timmar från Karlstad - Uppsala. Eller är det nemas problemas?
Hit me!!

PUSS!

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Det här problemet känner jag igen.Eller snarare oron. Min Johan har ett sånt jobb att han alltid är borta i veckorna.Han åker måndag och kommer hem torsdag kvällar.Sen kan han befinna sig lite varstans i landet. När Vincent va planerad att komma va han i Alingsås,nästan ända nere i göteborg.Tyckte de va jättejobbigt.För vår del löste dig så bra att vi blev igångsatta en fredag när han va ledig(en vecka över beräknad förlossning)Men då hade han även varit ledig från jobbet den veckan.
    Jag tror inte alls att det är någon fara för din johan att åka om 3 veckor.nu vet jag i och för sig inte hur länge han skulle bli borta.Men från karlstad är det max 3 timmar hem bara och skulle det mot förmodan ske precis när han är borta så får du ringa på en gång. Som förstföderska brukar det oftast ta mer än 3 timmar att få ut lilla bebisen.Men förstår din oro, att vara själv och tänk om nått händer nått när han e borta och när ska man ringa egentligen om man känner nått, vill ju inte hålla på och ringa i onödan osv.. Men tror som sagt inte att det är nån fara att han åker.
    hoppas mitt svar va till nån liten hjälp:)
    ha en fin påsk!kram

    SvaraRadera
  2. Det var till mycket hjälp, tack snälla! Man vet ju ingenting när det är första barnet. Och hur många vekor innan man måste vara beredd på att något kan hända.. och han är bara borta ett dygn men han själv är lite nojjig, han vill ju inte missa 1a barnets förlossning, jag tror egentligen inte heller att det är nån fara.
    Shit va kul att din kille också heter Johan och att ni har en Vincent, haha.
    Hoppas ni får en fin påsk också! Kram kram

    SvaraRadera