fredag 16 mars 2012

DYRT VS BUDGET

Jag lägger alltid en himla massa pengar på hudvård. Gjorde inte det när jag var yngre men för några år sen insåg jag att det är ett måste att ta hand om huden. Sen dess har jag testat det mesta, både billigare och dyrare märken. Och jag har hittat produkter som jag tycker funkar skitbra för min hud. Dermalogica är jättebra, speciellt deras rengöring. De har även serum och krämer som är svinbra. Vill man chocka huden med lite aha syra och fräscha upp den så älskar jag Peter Thomas Roth som jag köpte för ett tag sedan. Även mene&moy och md formulations har riktigt bra grejer. Men det handlar om axplock för mig. Jag plockar det jag tycker är bäst från olika märken och på så sätt får man det som är bäst för ens egen hud. På senare tid så tycker jag att varje budget märke jag testat har varit skit. Men nu ska jag testa det här nya produkterna från Eucerin med hyaluron som säljs på apoteket. Jag hoppas innerligt att de är bra för det svider rätt hårt i plånboken när man har gått bananer i hudvårdsdjungeln. Jag återkommer med recension. Dyrt vs budget det är frågan? Den här ansiktskrämen ligger runt 200 kr i pris och rengöringen runt 80 kr.

2 kommentarer:

  1. Hej fin! Jag använder den där hudkrämen och älskar den! På ackis är det så torr luft så jag behöver verkligen ngn som ger massa fukt och är lite "fet" när jag jobbar. Jag använder dock ett serum efteråt, innan sminket, så man inte ska bli så flottig i fejjan under dagen:) Ses snart! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar den bara efter några dagars användande. Kramar

    SvaraRadera