onsdag 7 mars 2012

HUR SKA MAN VETA?

Vad man vill här i livet..
Jag har en liten gnagande ångest som gör sig påmind mer och mer för att jag vet att min mammaledighet har ett slut och jag vet inte alls vad jag vill/ska göra när den är slut.
Jag är en person som tycker att det jag gör ska vara värt min tid. Jag vill inte jobba bara för att överleva, jag vill gilla det jag gör. Tyvärr är ju den kombinationen inte alltid jätteenkel att få till. Jag har mycket drömmar och visioner som jag skulle vilja förverliga. Mitt problem är att jag är dålig på att se stegen jag måste ta för att hamna där jag vill. Sen har jag många intressen och många saker jag är hyfsat bra på och då blir det även svårt att välja en grej och satsa stenhårt.. Istället blir allt halvdant gjort. Hur gör ni? Hur tänker ni?

3 kommentarer:

  1. Åh! Förstår vad du menar.. Jag är några steg bakom dig. Jag ÄR gravid och ska få barn till hösten. Och jag känner redan nu, att kommer jag vilja fortsätta med det jag gör sen när jag ska tillbaka till jobb? Vad VILL jag göra.. Har tänkt att jag "kommer på det sen".. Men vettefan.. :)

    Vad är du intresserad av?

    Har en liten annan fråga också.. Såg när jag läste gamla inlägg (innan Vincent kom) om att du pratade om att byta lght? Gjorde ni det? Själv bor jag också i Uppsala.. I en 2 1/2 rummare.. Har liksom inte lust att flytta från stan så hade tänkt bo kvar när bebisen kommer. Men vet ju inte alls om det kommer bli fruktansvärt att bo "trångt" i början.. :)

    SvaraRadera
  2. Nej det är svårt det där..Jag är intresserad av det mesta inom färg och form. Måla, mode osv. Men älskar även träning så har varit inne på det förut. Mat älskar jag också. Skapa överlag. Mest av allt skulle jag nog vilja starta eget.
    Vad jobbar du med nu?
    Och vad roligt att du ska få bebis :) Grattis!
    Vi bor kvar vi.
    Jag har tyckt att det är så skönt att bo i stan. Man har nära till allt och i början när bebisen sover mest så kan man strosa på stan och luncha och sånt.
    Det funkar absolut jättebra när man har en bebis som inte fyllt ett att bo som vi gör.Så det har ju inte varit nåt problem så. Det jobbiga hos oss är att vårt duschutrymme är minilitet och rätt farligt för en bebis å det har varit krångligt att bada honom. Sen hade jag önskat att jag hade ett stort kök osv men vi tittar runt. Jag älskar den här lägenheten i övrigt så det måste dyka upp nåt bra.
    Men har ni en 2 1/2 rummare så borde det inte vara nåt problem alls :)

    SvaraRadera
  3. Men du har ju verkligen roliga och kreativa intressen. Det enda som kan sätta stopp är väl om man är orolig för att man kommer tjäna för lite eller exakt vad man ska göra. Men till exempel träning och mat går ju ganska bra att kombinera i yrken. Vad spännande att fundera över!

    Själv jobbar jag på en redovisningsbyrå. Jag bestämde mig jättetidigt (av någon anledning, mest att kanske ordning och reda var min favoritaffär och jag började älskar papper.. låter väldigt skumt.. :)) att plugga ekonomi. Jag började inte på universitetet direkt efter gymnasiet, gjorde en hel del där emellan. Men sen kände jag mig stressad och utbildade mig och vips hade jag en examen i ekonomi. Och nu i efterhand känns det väl lite som att jag aldrig kände efter. Jag hade mer bestämt mig att detta ska jag göra, sen reflekterade jag aldrig i slutprodukten - vad kommer jag sitta och göra hela dagarna? Jag trivs.. Men det är ett jäkla tempo, och jag får se om andra intressen kan leda in mig på andra väger efter mammaledighet! :)

    Det är lite så jag också resonerar. Vill ha nära till stan - samtidigt som jag har bil och hund och kan ta mig därifrån om jag nu känner för. Nu har jag ju gångavstånd till stan och det vore skönt att bo så nära. Blir nog så!

    En annan fråga - jag ÄLSKAR dina ringar du köper, speciellt de du skrev om för några dagar sen (alltså långt efter detta inlägg eftersom jag inte sett att du svarade förut..) :) Väldigt mycket fina ringar har du.

    SvaraRadera