måndag 8 augusti 2011

DIFFERENT LIFE

Det går ju i faser livet. Jag är ju inne i en ny fas just nu eftersom jag fått en liten älskling till son.
Det som är tufft med den här nya fasen är att det är väldigt lätt att glömma bort att sätta guldkant på vardagen. Eller att ta sig tiden att pyssla och greja med sina intressen. Visst tar lillen mycket av den tiden man hade innan det kan man inte komma ifrån men jag måste ändå stanna upp lite nu och tänka efter. En relation funkar inte bara av sig själv, den behöver tid och uppmärksamhet. Det gamla uttrycket att man ska vårda kärleken stämmer väldigt bra. Mina intressen och mina drömmar behöver också få sin tid. Det är just det..tid.. Ändå så kan jag vara så dålig på att ta tillvara på den.
Det har varit underbart och omvälvande att få ett barn men i och med att så mycket fokus har varit på honom så har jag tappat bort mig själv lite. Jag har känt mig oinspirerad, vårt hem har sett förfärligt ut förlänge och då får man ingen ro i själen. Jag vill tillbaka till ordning och vardagslyx! Komma ihåg vad jag tycker är roligt och vad som betyder något.
Laga härliga middagar, hinna måla mera tavlor, resa mera.
Snart är det höst och nystart.. Jag längtar efter höstluft i mina lungor.

3 kommentarer:

  1. Du kommer få den tiden gumman! Tro mig... desto mer tiden går desto mer rutiner får man, allt går snabbare och man får mer tid och ork att ta hand om sig själv och sina intressen.
    Och du, resa tycker jag verkligen du ska göra! jag är superglad att vi reste med Vera. Det var en utmaning men jäklar vad allt kändes lätt när man hade gått igenom det och sedan kom hem. Helt plötsligt kändes vardagen så enkel! För självklart är man toknervös första resan och kan inte slappna av (iaf jag), men det är det värt, nu åker vi till kroatien och jag känner mig lugn och säker och ser verkligen fram emot denna resa ännu mer!

    Ses på Torsdag och pussa lille Vince!

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Kärlek till dig finaste stina <3 <3 <3

    SvaraRadera
  3. Var inte orolig trots allt där ju just det man ger tid ännu mera tid för fler barn o mindre till sig själv detta är en ny fas och faktiskt så att det tar tid o vänja med nya faser låt det ta tid den tid man lägger på sina barn kommer som bonus den dagen du hör han säga- mamma tycker så mycket om dej ,,,el älskar dej osv att få barn är oväderligt och herregud du har just nyss fått barn då är det upp o ned o man att det skall vara så här hela tiden,,,,tro mig du kommer få egen tid med tiden, frestän är du ju så toppen fräsch o skitsnygg för att vara nybliven mamma, ta dej mera vila o njut av att strosa ngn dag i mysbyxor o bebbemys, massa styrkekramar du fixar mammalivet galant!!!

    SvaraRadera