lördag 7 januari 2012

LÖRDAGEN

Vilken sopa jag är. Har inte knäppt av ett endaste kort under helgen.
Igår hade vi långa klingberg här på middag. Det blev en 3 rätters som andades lite 90-tal på nåt vis.
Skagentoast till förrätt, fläskfilé i dijon/gräddsås med hasselbackspotatis och bananasplit till efterrätt.
Det var skitgott men jag vill inte ens tänka på all grädde som var en del av denna eminenta måltid.
Så för att kompensera så gick jag och tränade idag. Kan ni tänka er. Sen rättade jag till det hela med en hemmagjord New Mexican burger med bacon efteråt. Så kalorigrejen gick nog jämt ut där.
Pluttis är fortfarande förkyld. Han hostar jättemycket stackarn.
Nån som har nåt tips som kan hjälpa mot hans hosta?

2 kommentarer:

  1. Hej Stina, jag är lite av en anonym läsare med en son i ungefär samma ålder.. Han har också varit väldigt förkyld med jätte jätte jobbig hosta. Vi fick molipect utskrivet till honom, har hjälpt mycket!

    SvaraRadera
  2. Åh tack för tipset. Men kan tänka mig att de inte bara skriver ut det sådär på en höft bara, eller? Men tack igen och kul att du läser :)

    SvaraRadera