måndag 7 februari 2011

MÅR ILLA

Nuförtiden blundar jag medvetet för mycket saker för jag tycker att det pågår så mycket skit i världen att min försvarsmekanism blir att jag stänger av och inte lyssnar, läser eller tittar.
Men ibland så ramlar man över något och så kan man inte blunda längre.
Jag läste en liten artikel i DN om en tonårsflicka i Bangladesh som blev våldtagen av sin kusin (en gift man).
Detta blev draget inför byns domstol av mannens fru som menade att flickan hade en affär med hennes man och utslaget blev att flickan blev dömd till 100 piskrapp av den gifte mannens familj.
Efter att familjen misshandlat henne utlämnades hon till folkmassan som fortsatte piska henne tills hon föll ihop. 7 dagar senare avled hon på byns sjukhus.
Detta gör så oerhört ont i mig och det gör mig så fruktansvärt förbannad och arg!! Att detta pågår fortfarande 2011 är för mig helt ofattbart. Hur man som människa kan vara så barbarisk och ha så mycket ondska i sig att man piskar ihjäl en 14 årig hjälplös flicka som dessutom inte gjort något fel utan har blivit våldtagen är helt sjukt! Och jag undrar när världen kommer att reagera, när kommer vi att reagera på hur våra medmänniskor behandlas i vissa andra länder där det finns lagar som är så inhumana att det övergår iallafall mitt förstånd.
Det är äckligt! Och jag mår illa av att veta att detta händer, för det kunde lika gärna ha varit jag om jag blivit född på fel plats.
Jag snubblade över artikeln för att jag läste om detta på en annan blogg och det får mig också att undra, Var är rubrikerna?? För jag har inte sett några på de större tidningarnas hemsidor.
Nu hoppas jag bara att hon kom till ett bättre ställe. Jäkla människor!!

3 kommentarer:

  1. Det e fan sjukt!
    Fan så jäkla sjukt äckligt!
    Jag blir vansinnig och kan inte fatta att detta händer nu!!
    Jävla stenåldersmentalitet.
    Sjuka idioter!
    Förlåt det ovårdade språket:)
    2 miljarder i svordomsburken:)
    Kram gumman

    SvaraRadera
  2. Du får ha hur ovårdat språk du vill på min blogg josefin ;)Speciellt när det handlar om idioter, jag lovar att inte kräva dig på cash :)
    Nej men det är allvarligt talat helt sjukt och galet!
    Usch!

    Massa kram

    SvaraRadera