torsdag 3 februari 2011

TACKSAM

Inatt drömde jag en obehaglig dröm och vakande med hjärtat i halsgropen.
När jag insåg att jag befann mig hemma i mitt eget hem och inte på flykt undan galningar så blev jag så fruktansvärt tacksam. Och då slog det mig att jag borde ha spö många gånger för att jag är en sån kräsen liten skit. Jag har ju verkligen allt som många människor runt om i världen inte har. Bara att jag slipper vara rädd om dagarna tillexempel är ju otroligt. Jag ska från och med nu verkligen försöka att vara mer tacksam, för i vårat samhälle där allting snurrar så fort så är det så lätt att bara vilja ha och ha utan att uppskatta det som finns framför näsan på en.
Man ska självklart ha drömmar och ambitioner men man måste nog lära sig att leva och älska det liv man har påväg mot sina drömmar och mål annars missar man poängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar