fredag 3 juni 2011

BILDER I BRIST PÅ ANNAT, SOM EN BEBIS TILLEXEMPEL









Till och med fåglarna i huset trycker ut små fjuniga ungar men inte jag! Sen att dom inte kan hålla koll på sina barn är ju en annan femma men då fick jag o Johan agera styvpäron och rädda lilla gullefjun som flög in i vårat vardagsrum. Sen hitta vi alla syskon nere i gräset och nu vakna gårdskatten så vi får väl se hur det här slutar. Inte lätt i djurvärlden.
Inte i vuxenvärlden heller förresten, jag känner mig ganska urladdad för tillfället.
Dagen började med att jag upptäckte två bristningar på magen och efter ett totalt sammanbrott över det så gick det över till ett sammanbrott att junior aldrig kommer att komma ut.
Så efter det här känsloutsläppet känner jag mig ganska lugn igen och urladdad som jag skrev innan.
Nu ska jag titta på när Johan tömmer förrådet och peka på det vi ska spara.
Hörs. Hej!
 

3 kommentarer:

  1. åh . maten såg jätte god ut!! recept :)??

    hoppas bebisen tittar fram snart.

    SvaraRadera
  2. Ja den blev faktiskt jättegod den där pastan. Nu ska vi se om jag kommer ihåg vad jag hade i. Jag höftar ju lite med det mesta :)

    Men börja med att steka purjolök, paprika och coctailtomater i smör/olja på medelvärme, de ska mjukna litegrann. Pudra över gurkmeja, salt, peppar och paprikapulver. Allt efter egen smak. När grönsakerna mjuknat sprinkla över ca 1 msk vetemjöl. Rör om. Sen häller du på grädde, matlagnings eller vanlig. Ha i en klick tomatpuré (ca 1,5 msk) och ca 1dl vitt vin. Låt puttra några minuter Smaka av med salt och peppar och eventuellt mer av någon ovanstående ingrediens. Räkorna läggs i precis i slutet och i nån minut för att bli varma. Kokas de så blir de sega och hårda.
    Lycka till! :)

    SvaraRadera
  3. woho.. tack så jätte mycket! blir till middag ikväll:)

    SvaraRadera