torsdag 9 juni 2011

PLANER

Jag vaknade sent, sen hade jag planer på att ta mig utanför dörren. Dessa planer har ännu inte satts i verket. Det är varmt och jag har inga kläder att ta på mig eller skor..Mina fötter och ben är rätt så uppsvällda. Jag tänkte ha som mission att gå och köpa jordgubbar min nuvarande craving...eller så ligger jag bara kvar här.
Igår var fimpen och Benji här nästan hela dagen, vi promenerade och åt jordgubbar. Ingen Vincent.
Vi var hos barnmorskan igår också, vi fick en tid den 15e på bedömningsmottagningen för kontroll och förhoppningsvis igångsättning, om han inte kommit innan. Jag vill ju helst inte bli igångsatt...fuck.
Jag har hittat en klänning också, men den är dyr. Typiskt..Jag vet ju inte hur "stor" jag kommer att vara 2 veckor efter. Imorgon kommer Anna och hälsar på mig och myser på gården, jag längtar! Hon kommer även vinna datumtävlingen den grisen. Hon gissade på 12e juni men sen bara för att vara snäll så ändrade hon till 8e. Men det var som sagt bara för att vara snäll inte för att hon trodde på det egentligen ;)
Vad har mer hänt i livet, jo vi hittade ett hus som vi var och tittade på (renoveringsobjekt) men med sjukt mycket potential och inte alls speciellt långt från stan. Jag blev lite smått förälskad i det och kunde verkligen se mig själv bo där men det blev tyvärr inget köp. Jag hatar det här med att leta ny bostad, att man måste bli besviken så många gånger. Sen blir jag arg på alla som budar på utav bara helsike. Fast när vi ska sälja så får budarmänniskorna vip treatment och champagne. Vi tittade på en lägenhet också som vi kan få för utgångspris, men det är en 2,5 och det känns lite sisådär för då måste vi flytta igen efter nåt år. Men den var fin, topprenoverad.

This is the dress! Ska jag slå till?

2 kommentarer:

  1. klänningar är bra skit på sommaren efter att man fött barn -första dagarna ser man ju fortfarande gravid ut, men efter två veckor har det mesta lagt sig. den är byxor som kan vara lite kivigt eftersom lår och höfter "går tillbaka" långsammare än resten :) iallafall har det varit så på mig med båda mina pojkar.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blir så för mig då :) får köra på klänning helt enkelt.. Lycka till med din bebbe!

    SvaraRadera