fredag 10 juni 2011

JAG ÄR RÄDD...

För att bli igångsatt.. Jag fasar för att det är så det kommer att bli.
Jag har haft en extrem förlossningsrädsla sen innan jag blev gravid själv. Den har försvunnit till stor del under de här månaderna men nu när saker och ting inte blivit som jag tänkt mig så har den där rädslan kommit tillbaka. Jag vill ingenting hellre än att det kommer igång av sig självt. Det känns mer hanterbart då på något sätt. Men att veta att nu ger dom mig något som kommer att sätta igång smärtan känns helt sjukt. Jag kan inte relatera till det alls för det har inte varit ett alternativ i min värld. Jag är rädd för att kroppen inte kommer att vara redo/mogen och jag är rädd för att jag själv kommer att flippa ur. Det gör man kanske ändå.. Det har bara blivit för stort allting och det har gått för lång tid.. Jag vill ju verkligen träffa Vincent!! Samtidigt känns det lite som att ens domedag nämar sig.. Jag balanserar på gräsen till totalt sammanbrott var och varannan minut..Vill bara att allt ska vara över och jag har min lilla bebis hos mig.

5 kommentarer:

  1. Fina!!
    Igångsättning is the shit!
    Du e på plats i tid och hinner därmed få smärtlindring i tid:)..
    Jag vart ju igångsatt med Frank och efter det e jag inte det minsta rädd att föda igen..man hinner liksom inte få sådär jätteont heller eftersom du får hjälp med en gång så va glad för en igångsättning, Jag har ju varit med om båda så jag vet vad jag pratar om serru:)..stor kram!!

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Det kommer gå jättebra!

    SvaraRadera
  3. Det kommer gå allatiders fina Stina!
    <3 <3 <3/Jossan

    SvaraRadera
  4. Så spännande, väntar på uppdatering att er lilla prins kommit;) stort Lycka till!!

    SvaraRadera
  5. Stor kram på er alla! Han e ju lite seg men snart så..

    SvaraRadera