måndag 6 juni 2011

SVERIGES NATIONALDAG

6 Juni! Det hade ju varit en perfekt dag för Vincent att göra entré på.
Om jag kör ett litet dans/rulla höfterna pass här hemma så kanske han tittar fram..Äh, fuck, jag har gett upp nu känner jag..Jag vaknade vid halv 7 imorse och började storböla. Jag vet inte vad det är som är så jobbigt egentligen..men på något sätt så blir det så psykiskt påfrestande allting (och fysiskt). Det kan vara så att det är för att den fasta punkten man hade försvann. Alltså 1 Juni. Jag var liksom peppad då och kände mig stark och förberedd. Sen trodde jag väl inte egentligen att han skulle komma exakt då men det var målet man hade i sikte, nu har man bara ovisshet och det känns som att vad som helst kan hända. Jag vill helst att det kommer igång av sig självt och slippa bli igångsatt, eller är det en bra grej att bli igångsatt?? Vem vet det kanske blir ett snitt. Man blir knäpp.
Sen är det ju andra små graviditets biverkningar som bidrar till sammanbrotten man får.
Jag tycker synd om Johan också, han försöker göra allt för att jag ska hålla humöret uppe. Finaste.

2 kommentarer:

  1. Jag minns känslan... i dag kanske han kommer... nähä, men i morgon då... eller efter helgen, då booorde han var här... så där höll vi på, vi började tänka så 2 veckor innan BF och det slutade med att han kom 11 dagar "för sent". Vet att det är lättare sagt än gjort men försök att inte tänka så mycket på datumen... Tänk att han ligger där inne och mår toppen och växer sig stor och stark. När han är redo så säger han till:-)DIN alldeles egen bebis! (och johans såklart) Måste säga att du är otrolig som orkar göra dig så fin och umgås med folk så här sent i graviditeten... men passa på att ligga lite i soffan och pilla dig i naveln, blir inte mycket sånt sen ;-) Massa kramar!

    SvaraRadera
  2. Det är precis så vi har hållit på också.. man blir ju helt knäpp tillslut så nu försöker jag tänka som du skriver.. Men det är svårt!! Jag har varit så himla pigg hela tiden så det har varit svårt för mig att vila och bara vara hemma, men nu sen i Lördags så har jag blivit så otroligt trött och fått ett översvall av hormoner så jag har mest varit ledsen&känslig så nu tänker jag vara hemma och ta det lugnt.. plus att man känner sig som en vankande flodhäst, haha. Tack för dina visa ord! Det värmer när man känner sig nere. Massa kram till dig och familjen.

    SvaraRadera