måndag 17 oktober 2011

TRAUMA

Jag gjorde ett syntest idag eftersom jag ska börja ta körkort!
Jag traskade glad i hågen in på Synsam och kunde få det fixat på en gång.
Först var det något ljustest man skulle göra och säga om det blinkade på höger eller vänster sida. Inga problem, gick som en dans. Sen skulle vi köra bokstäverna och då gick allt åt pipan. Först sa hon inte var jag skulle titta så jag får syn på en mikrominiliten sak med bokstäver på, på andra sidan rummet och hon ber mig läsa första raden. Jag satt och försökte i några sekunder och sen sa jag att, nej tyvärr men jag ser inte, då frågar hon om rad nummer två och den var också helt omöjlig att se så jag stammar fram att jag inte ser den heller tills jag av en slump råkar titta på väggen i höger hörn högst upp och där ser jag större bokstäver som ligger på nån form av overhead så det är återspeglingen jag ser på väggen. När jag var yngre så hade dom en tavla rakt framför en när man testade synen. Hursomhelst så hade jag hade självklart kollat på fel grej. Och visst att man ska testa synen men måste man leta upp var bokstäverna är innan också eller?? Leta på du, dom kanske är på väggen bakom dig..moahahaa! Iallfall så är jag lite småstressad vid det här laget och när jag ska titta med bara det vänstra ögat så är det lite suddigt men jag tabbar mig också och gissar på nån bokstav fast jag egentligen kunde tagit mig tid att koncentera mig på vilken det var. Men som sagt jag var lite stressad. Jag ser perfekt med båda ögonen och höger är inga problem. Men då hasplar hon ur sig att jag har lite nedsatt syn på vänster öga och sen inge mer utan typ tack och hej! Vad ska jag göra nu? Skaffa glasögon? linser? Ingenting? Får man ens tillstånd att köra om de ser att ens vänsteröga gått och pensionerat sig i förtid? Hon sa ingenting om graden nedsättning. Nu har jag självklart gått och tänkt på det här hela dagen och nu tror jag ju att jag är blind snart... Himla kärring! Jag sitter här i detta nu och kisar och undrar om jag inte ser lite ovanligt dåligt.Till saken hör att jag hade jättemycket svart kladdig kajal på innerkanten av ögat, så jag försöker övertyga mig själv om att det var den som ställde till det. (Säkert liksom! Bra ursäkt, skyll på sminket). Jag tänker göra om det! Ha! På ett annat ställe.
Ni märker ju hur traumatiserad jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar