torsdag 15 augusti 2013

AURORA

Mycket besök på olika instanser nu. Idag har jag varit på Aurora samtal. Det var väl inget jag direkt kände att jag behövde, meeen eftersom jag kommer att få en planerad igångsättning this time around så tyckte läkaren att jag skulle gå och prata ut om min förra förlossning och rädslorna inför den kommande. Och, det var faktiskt väldigt skönt så här med facit i hand. Att bara få sitta och prata om allt med en utbildad barnmorska och fråga precis vad jag ville och dessutom få en massa pepp gjorde faktiskt underverk med mina nerver. Jag fick lite uppgifter av henne som jag ska "öva" på och hon fick in i mitt huvud hur viktigt det är att man har en strategi när man ska föda barn. Sen det där med tankarna, man måste fokusera på det positiva. Alltid lättare att göra det motsatta. Jag kände mig iallafall lättad när jag gick därifrån. Ungefär samma känsla som när jag träffade läkaren som lovade mig en planerad igångsättning den här gången. Jag är så lycklig att jag slipper gå över tiden. Den 9 September ska jag på min första koll. Helt plötsligt känns det som att tiden rasar iväg. Hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar