torsdag 17 mars 2011

VINCENT

Jag tror vi har enats om ett namn nu.
Eller såhär ligger det till. Jag har lagt över allt ansvar på Johan för jag har inga pojknamn jag tycker om.
I utbyte mot att om vi får en tjej nångång i framtiden så har han ingenting att säga till om namnmässigt. Jag har ju redan mina tjejnamn klara.
Då kläckte han ur sig Vincent häromdagen.
Min första spontana reaktion var min vanliga ( ett nej med mycket avsmak ). Så reagerar jag på nästan alla pojknamn. Men sen började jag fundera på det och nu tycker jag att det är ett ganska vackert namn.
Det som fick mig att falla dit var betydelsen av namnet som är den segrande.
Jag tycker att det är viktigt vad namnet betyder för jag tror att det kan påverka en.
Så just nu ligger det en liten Vincent i min mage, en Vincent Ekman.
Okej, ingenting är hugget i sten men det känns ändå rätt så bra måste jag säga.

5 kommentarer:

  1. Vincent är ett mycket fint namn, vi har en Wincent här hemma.
    Blev med W för att storebror ville ha det:-)
    kram Emma

    SvaraRadera
  2. Ja det känns br :) Det är ett fint namn. Snyggt att stava med w. Kram

    SvaraRadera
  3. oh de är mitt favoritnamn, vi ska döpa våran till de oxå...om vi får en pojk..=)

    SvaraRadera
  4. hehe, nej=) men någon gång...=)

    SvaraRadera