söndag 2 januari 2011

NYÅR 10/11











Tack alla härliga vänner för ett underbart nyårsfirande!! Jag var ju i vanlig ordning dålig på att ta bilder men fick med lite folk och 2 förrätter.
Vi hade 5 rätters middag så varje par stod för en rätt var så man visste inte vad man skulle bli bjuden på innan. Det blev chilimarinerade räkor och vitlöks& soya marinerade scampi med brödkrutonger och chiliaioli.
Nästa rätt var libanesisk och tyvärr minns jag inte vad sakerna hette men det var persiljesallad, bröd och nån röra på aubergine med vitlök och ost med smördeg. Sen blev det oxfilé med potatisgratäng och rödvinssås/murkelsås. Efterrätt Pannacotta med färska bär. Sen skulle jag och darling fixa ostbricka men då var alla för mätta så den blev till brunchen istället. Allt var asgott iallafall och vi åt verkligen hela kvällen.
Sen trodde iallafall jag att nån av grabbarna skulle dö i en fyrverkeri attack när dom höll på och skicka iväg raketerna. Det såg inte direkt ut som att dom hade koll på läget, men fint var det. Sjukt trevlig kväll och dunderbrunch dagen efter. Jag tror ingen sov speciellt mycket på natten så det var ett gäng slitna människor vid brunchbordet. Jag var skittrött, det var länge sen jag var uppe så sent så när vi kom hem däckade vi i soffan. Sen blev det pizza och en ny serie som jag upptäckte på canal+ series,Boardwalk Empire med Steve Buscemi, dom körde maratonlänga och jag fastnade. Kan rekommendera den om man gillar Martin Scorcese det är han som producerar den. Puss på er och gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar