torsdag 2 september 2010

I STILL GOT IT

Igår efter jobbet, stod jag och väntade på en kompis ca 21.30 utanför Åhléns för att halsa i mig ett glas vin på Plock. Då kommer en snubbe (liten) fram till mig, han stod bakom mig i kön på Hemköp och jag frågade om han och hans polare ville gå före mig, för dom hade ramlat ur kön på nåt vis. Man är ju tant och snäll.

Kille: Tja, får jag fråga en fråga?
Jag:  Javisst
Kille: Hur gammal är du?
Jag: 25 (och börjar asgarva)
Kille: Aha, okej..

Han traskar iväg till sina kompisar..
Kommer tillbaka efter nån minut

Kille: Får jag fråga en till sak
Jag: Absolut
Kille: Finns du på facebook?
Jag: Japp
Kille: Okej
Jag: Hur gammal är du?
Kille: 18
Jag: Garvar
Kille: Va skaru göra nu då?
Jag: Som den gamla tant jag är så ska jag gå och ta ett glas vin med en kompis och sen sova.
Kille: Aha, okej va trevligt (han anstränger sig verkligen för att låta mogen) nä men jag uppskattade verkligen din omtanke där i kön..och det är ju alltid trevligt att lära känna nya människor.
Jag: Absolut

Det va INTE igår kan jag säga som man blev uppmärksammad av en 18-åring..hahaha!
Och jag erkänner att jag gjorde en liten "I still got, I still got it" dans inombords..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar