lördag 11 september 2010

POLITISKT

Jag har ju varit förkyld ett tag och den här förkylningen bokstavligen äter min energi. Har köpt hem mivitotal som ska vara hur bra som helst (knökad med vitaminer) började med den igår för det här känns ej okej. Blir det inte bättre måste jag nog gå och kolla upp om jag har brist på nåt annat för jag är helt slut hela tiden. Jag har iofs alltid haft problem med magen och det tar ju också energi men aldrig på det här sättet som jag upplever nu. Annars så har jag inte kommit så långt idag, sitter i soffan och har ätit frukost (vaknade halv 12!) och ska börja fixa lite smågrejer snart.

Jag har funderat mycket på det här med politik på sistone, och det är ju snart dags att rösta.
Jag kommer att rösta blått i detta val(Moderaterna) och varför jag gör det är för att jag utgår från mig själv och vad mina framtidsdrömmar och mål är. Jag vet att det finns en liten entreprenör i mig som en vacker dag vill starta ett eget företag. Jag vill ha möjligheten att göra det och kunna tjäna på att göra det. Företagande främjar välfärden och skapar jobb. Att jobba hårt för något och lägga ner tid, energi och pengar ska löna sig.
Det finns ett värde i att ha ett arbete som stärker människans självkänsla och självförtroende, därför tycker jag att just den frågan är väldigt viktig. För att människor ska våga satsa och starta nya affärsverksamheter så krävs en förändring. Det här är ju bara en av valfrågorna men just denna ligger mig varmt om hjärtat.
Jag kan ju ta en fråga per dag här på bloggen vad tycks om det? Haha ni har väl redan somnat.
Men jag ska bara avsluta det här inlägget med att jag tycker att alla människor ska rösta.
Även om man är ointresserad av politik och tycker att det är det tråkigaste som hänt. Rösta! För tänk att vi får rösta!Vi får påverka, det kostar oss inte ett skit!
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar