tisdag 21 september 2010

WHEN LIFE FUCKS YOU OVER, FUCK IT BACK!


4 kommentarer:

  1. Har du gått ur livetsord, för visst var du med där förr? Känner igen dig så väl. Ha det fint, kul blogg :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym!

    Jag är uppvuxen på Livets Ord och har gått både grundskola + gymnasium där. Det är även min farbror som är grundare av Livets Ord. Jag har aldrig gått ur Livets Ord, jag har aldrig heller blivit medlem ( vilket man kan välja att bli när man fyller 18 år)
    Är du själv därifrån?
    Va roligt att du läser och gillar bloggen :)
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Hej igen. Jo jag misstänkte att det var du Stina, jag har bott i Slavsta tidigare, men aldrig själv varit med i kretsen, bara bott där och känt igen lite ansikten osv. Tänkte mest på att du har en ganska annorlunda livsstil med party och så, och undrade om du gått ur kristendomen lite granna för att leva livet på riktigt, ville bara fråga :-) Hur din syn på livet är nu i vuxen ålder mot när du var i skolåldern osv, kram o ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Spännande är du nån jag kanske vet vem det är? :)

    För mig utesluter inte det ena det andra. Jag har absolut inte gått ur kristendomen utan jag är kristen dvs tror på Gud, samtidigt som jag gillar att gå ut och ha kul med mina kompisar. Jag tror inte att en tro handlar om handlingar, utan det handlar om var du har ditt hjärta, hur du behandlar dina medmänniskor osv. Anledningen till varför Livets Ord tar avstånd från alkohol är för att mycket saker händer när människor är fulla som många gånger inte är bra, de vill också respektera om det t.ex finns människor i deras närhet som är föredetta alkolister, kyrkan ska då vara en fristad även för dem. De drar hellre linjen längre bak än längre fram. Sen är det även kulturellt. I Sverige har vi inte samma vinkultur som i t.ex Frankrike där du är uppvuxen med ett glas vin till maten vare sig du är kristen eller inte. Eller England med sin pubkultur där man ofta går och tar en öl efter kyrkan. Sverige har ju mer fullt ös medvetslös kulturen och jag håller fullständigt med om att den typen av fylla inte är att rekommendera. Även om det händer mig då och då.

    Jag har haft en uppväxt med en otroligt allmänbildad pappa som har rest över hela världen och upplevt en hel drös olika kulturer vilket jag tror har bidragit till min syn på saker och ting. I vårt hem har alkohol aldrig varit tabu, även om vi aldrig hade det hemma när vi var små så kunde pappa ta ett glas sangria eller liknande om vi var ute på restaurang. Vi har alltid fört en öppen dialog om det mesta utan dömmande svar så jag har fått avgöra själv vad jag tycker. (Jag vet att så inte är fallet för alla som har vuxit upp på livets ord). Sen är jag en väldigt ifrågasättande person så jag har alltid diskuterat och frågat, kommit med motargument osv. Sen har jag även haft en nära relation med min Farbror Ulf Ekman där jag har kunnat ventilera och tycka, det har också varit ovärderligt för mig.

    Långt svar :) men skitkul att du frågar. Hoppas jag svarade hyfsat bra.

    SvaraRadera