måndag 28 november 2011

FONDUE

Jag fick sova inatt. Tack snälla barn. La mig halv elva, matade Vincent en gång vid 2-tiden. Sen somnade han om och sov till åtta. Jag känner mig ganska pigg faktiskt. Idag ska jag gå på lämna- tillbaka- kläder -tur på stan. Köpa en julkvast och ge till pappa. Fixa lite julpynt och göra mysigt hemma. Nåt sånt. På Fredag ska jag och Älskling ut och äta. Jag funderade på Stationen men har hört lite sisådär om maten. Nån som ätit där? Annars är jag sugen på att göra fondue hemma. Det är så himla mysigt. Vi har en sån gryta som vi bara använt en gång.
Vi har bara fondueat kött. Man fyller grytan med olja som hålls varm med ett ljus som sitter under grytan. Sen skär man upp olika köttsorter i mindre bitar och sätter fast på ett spett som man sticker ner i grytan och tillagar. Man har olika såser och andra tillbehör till.
Man kan även fylla den med choklad eller ost och doppa frukt och bröd eller vad det nu är man doppar i ost.

2 kommentarer:

  1. Kul att se dig idag=)) Åh tror jag också ska damma av våran fondue-gryta i helgen...det är ju skitmysig middag=)

    SvaraRadera
  2. Detsamma :) Ja det är skitmysigt. Man gör det för sällan. Hoppas ni kryar på er också. Kram

    SvaraRadera