fredag 20 november 2009

Idag är det min favorit dag.

Jag älskar Fredagar, har alltid gjort och kommer alltid göra.
Och idag är jag ledig och behöver inte göra ett skit om jag inte vill.
Ska ner på stan en sväng och kolla in utbudet i butikerna, och sukta och dregla eftersom jag fortfarande inte får shoppa något. Stackars mig!Det är SYND om mig på riktigt har inte gått så här länge utan att shoppa på..ja..typ hela min livstid. Det kliar i mina shoppingkänsliga fingrar.

Men jag tycker det är bra också, för jag kan bli så fruktansvärt trött på hetskonsumtion. Man läser modebloggar och känner sig som en avdankad hasbeen person och allt i ens garderob kan läggas i en skräphög om man jämför med vad vissa modemänniskor har på sig.
Men det är just det som är min poäng, att när man börjar jämföra sig och känner efter att man läst en blogg att nu måste jag ut och shoppa, då har det gått lite för långt för min del. Då väljer jag att inte läsa och påverkas på ett tag. Och för mig har det varit asbra..för jag har alltid varit en sån person som när jag sett något jag vill ha då ska jag ha det TILL VARJE PRIS..och det har jag lärt mig att kontrollera nu iallafall oftast ;)

Ja lite av vad jag lärt mig i livet haha..
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar