söndag 24 januari 2010

Just a Sunday Afternoon and dreams of Paris

Sippar på ett glas vitt vin och avsnitt efter avsnitt av nån mtv serie surrar i bakgrunden..Jag skulle nog trivas i Frankrike..för jag får lite Parisiska känslor när jag sitter i mitt spetslinne och smuttar vin, det känns väldigt dekadent. Och jag har väldigt länge velat äga en liten bistro i Paris, det skulle vara fantastiskt. Jag skulle gå dit på morgonen dricka mitt kaffe och äta en baguette, sen skulle jag befinna mig dagtid på nån kvatersteater och amatörskådespela och sen skulle jag bege mig tillbaka till bistron på kvällstid och övervaka mina kockar och servitriser, kindpussas med mina stammisar och alltid hålla ett glas rött i handen. Det är en dröm och en dröm kan ju bli verklighet ;) Har förövrigt tänkt att kanske börja gå på nån form av teaterlektioner..det skulle vara spännande.
Egentligen skulle jag ätit brunch med Micke idag men Johans pappa kom hit igår och sov över så det blev lite familytime idag istället..han ska köpa och hjälpa oss göra om köket, vilken pappa va, så vi kolla lite sånt..Jag är trött på min bloggs utseende så ska med mina skrala kunskaper försöka trixa lite, borde väl gå när ja har lite wine in my veins tycker jag..





5 kommentarer: