lördag 23 januari 2010

Snart somnar jag

Jag har 2 favorit stunder på dagen, den ena är på morgonen när man vaknar, sätter på kaffe, kollar nyheter och bloggar på datorn, gosar med vovven och tittar ut genom fönstret och funderar på om det är kallt ute..
Den andra är på kvällen på väg in i natt, när allt lugnar sig, johan slumrar till på soffan och jag hör hans andetag, tvn surrar i bakgrunden och pompom ligger och gosar in sitt huvud så nära ens kropp han kan..ljusen spelar på sina sista lågor snart slocknar dom..ibland vill man inte att kvällar ska ta slut..jag vill aldrig det när jag har haft en kväll när jag känt mig som lyckligast och haft dem jag älskar runt mig..dom kvällarna skulle kunna få fortsätta i evighet..
Nu säger vi godnatt och dricker upp vin slatten och styr kosan mot sängen..hörs imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar