onsdag 2 december 2009

Jobb hos min far

Det känns som att jag har stressat hela dagen och ändå har jag varit ledig. Ni fick ju en liten resumé på min dag i bilder. Jag va alltså hemma hos Anette på lunch och beskådade homestyling verket som jag tycker blev himla fint. Sjukt att man tar tag i och gör sin lägenhet fräsch när man ska sälja den! Jag e likadan och borde lägga mycket mer pengar på att göra fint hemma men dom går istället till mig själv, Me, myself and I. Och lite till Johan, jag brukar faktiskt överraska honom med presenter ibland.
Sen kom jag hem och eftersom jag satt och latade mig hela kvällen igår så va det bara att kavla upp ärmarna och städa. Men jag kom in i ett flow och då tycker jag faktiskt att det är kul.

Nu sitter jag hemma hos far min och ska jobba natten.
Ni kanske undrar vad det är jag gör på mitt jobb, jag har inte varit så tydlig med det.
Jag jobbar som personlig assistent åt min pappa som har en sjukdom som heter parkinson. Parkinson är en nervsjukdom som gör att musklerna inte fungerar riktigt som dom ska.
När medicinerna fungerar så är han som en normal person och när han blir dålig så stelnar hans muskler och då har han väldigt svårt att röra sig. Därför har han personlig assistent nästan dygnet runt som ser till att han får i sig mediciner och mat och som fixar hemma.
För mig är det guld värt att få hänga med min far, han har gjort så mycket i sitt liv, rest överallt och träffat så mycket människor, han kom inte hem till Sverige och rota sig förrän han va i 40 års åldern så han har mycket historier vill jag lova. Jag tror att jag har ärvt den där vagabond ådran från honom.
It runs in the family.
Puss på er

2 kommentarer: